Tips til hvordan man håndterer forespørgsler

For kunder

Effektiv kommunikation sikrer deltagere - forespørgsler er grænsefladen mellem vores kunder, vores brugere og finduddannelse.dk. 

Typiske besøgende på finduddannelse.dk søger og sammenligner en masse forskellige kurser. Når de har fundet et relevant kursus, kan de enten klikke sig videre til udbyderens hjemmeside eller sende en henvendelse. Men hvordan tiltrækker du brugerens opmærksomhed, og hvordan skaber du reel interesse?

Skab interesse 

Du kender det nok selv: vi laver altid lidt research før vi køber noget. Vi sammenligner sommerferietilbud, læser anmeldelser om nye restauranter eller studerer testresultater om vores næste løbesko. Men hvad giver os det sidste skub til at foretage et køb? Hvornår bliver interesse til en købsbeslutning? Først og fremmest, spørg dig selv, hvad der appellerer mest til dig? Hvilket oplysninger vil du gerne have? Og hvad skal der til før du bliver overbevist? 

Sørg for at alle de grundlæggende oplysninger om dine kurser altid er opdateret på finduddannelse.dk. Husk at gøre det så overskuelig som mulig for brugeren, at finde den information de gerne vil have, ved at have et opdateret priser, afholdelsessteder og startdatoer. Du kan skille dig ud fra mængden, ved at bruge mere personligt indhold som billeder fra dine kurser, videoer og kundeudtalelser. De er allesammen med til at give en følelse af troværdighed og dermed påvirke beslutningsprocessen. 

Når du har fanget deres interesse, og de gerne vil have mere information, så kan de vælge at bruge henvendelsesformularen for at række ud til jer. 

Efter brugeren har sendt en henvendelse, modtager de en besked om, at de vil blive kontaktet af jer, uddannelsesudbyderen. Vores brugerundersøgelser viser at 66% af vores besøgende gerne vil have et svar indenfor samme dag. Du kan enten svarer dem direkte via deres email eller ringe dem op, hvis de oplyser et telefonnummer. Hvis du ringer dem op, så husk at fortælle lidt om dig selv og din virksomhed, og besvar alle de spørgsmål der skulle være. Hvis de ikke oplyser et telefonnummer, kan du med fordel sende noget information og et svar på deres spørgsmål, og samtidig tilbyde at ringe dem op. Ved at ringe til kunden kan du bla. etablere:

✔ Et personligt bånd og lægge en stemme bag din virksomhed

✔ Lægge op til en handling, f.eks. ved at aftale en opfølgende samtale

Prøv at gøre beskeden så personlig som mulig, og brug ikke en standard besked. Du risikerer at kunden ikke føler sig værdsat, eller at henvendelsen ikke bliver taget seriøs, hvis du sender standardbeskeder.

Prøv at bruge en eller flere call-to-actions til at etablere en dialog med kunden. For eksempel kunne du lægge op til en kort rådgivningssamtale over telefonen, for at give en smagsprøve på kurset.

Henvendelser er din vej til flere kursister

Henvendelser fra finduddannelse.dk hjælper dig med at få kunder og kursusdeltagere, og giver dig samtidig et indsigt i, hvad folk på uddannelsesmarkedet søger efter. Forespørgsler om modulbaseret kurser, online-kurser og fleksible løsninger stiger konstant. Når du får efterspørgsler, der ikke helt passer ind i dit udbud, så se det som noget positivt. Du kan du bruge det som vigtig viden til at videreudvikle dit eget udvalg i fremtiden.

Den rette kontaktpeson

Vi forsøger at gøre hele din oplevelse med finduddannelse.dk så brugervenlig som mulig. Derfor giver vi muligheden for registrere en enkelt e-mail adresse som modtager af alle henvendelser. Hvis I har flere kurser der hører til forskellige afdelinger, så har I også mulighed for at tilføje separate e-mail adresser til de enkelte kurser. Der skal helst være så kort en vej som mulig mellem brugerne og den information de søger.

Hvad skal du så huske når du besvarer en henvendelse?

✔ Svar hurtigt og personligt på dine henvendelser.

✔ Tag brugernes behov seriøst, og se det som et potentiel salg

✔ Være sikker på at dine henvendelser bliver modtaget af den rette