Derfor bør I komme i gang med virtuelle events

Marketing indsigt

Virtuel undervisning og events er kommet på mange uddannelsesudbyderes tanker siden nedlukningen i foråret 2020. For hvordan får man markedsført sig selv, når det ikke længere er muligt at holde åbent hus og fysiske messer?  

Hos Educations Media Group har vi siden nedlukningen i foråret 2020 arbejdet med at få lavet virtual fairs for vores kunder, og vi ser en lang række fordele ved, netop at afholde virtuelle events i fremtiden. I første omgang: for overhovedet at kunne afholde noget.

Alternativet til digitale events er at aflyse, og vente til næste år. Men verden går jo ikke stå, og det er ikke alle, der bare kan vente til næste år. Vi ser at vores brugeres uddannelsesbehov er uændret, på trods af Corona. Faktisk oplever vi nogle af de højeste besøgstal på vores søgetjeneste nogensinde. Det betyder altså, at de uddannelsessøgende er derude - og de klar til jer. 

Rigtig mange af vores kunder kan sagtens se fordele ved at afholde virtuelle events - det gør det for eksempel muligt at kommunikere direkte med potentielle kursister fra hele landet, og samtidigt kunne holde både forelæsninger og chatte med dem. Andre fordele kan fx være: 

  • Det er et powerfyldt screeningsværktøj 

Ved brug af questionnaires bliver den besøgende kun præsenteret for de rigtige stande. Det betyder, at du som udbyder kun modtager præ-kvalificerede besøgere, der har en interesse i lige netop dét du udbyder. 

  • Bedre mulighed for interaktion

De fleste uddannelsesudbydere har vist stået ved en fysisk messe, hvor kun hver 10. besøger har mod på at starte en samtale. Ved en digital messe har du mulighed for at se, hvem der er i din stand, og derfra starte en samtale op via chatten. Ved at være opsøgende kan du maksimere dit udbytte. 

  • Det er billigere at afholde virtuelle events

Fordi omkostninger forbundet med fx forplejning og personale til arrangementet nedsættes betydeligt. Det eneste der er fokus på, er indholdet til den digitale platform, dermed er et online event også tidsbesparende. 

  • Større fleksibilitet

Da det hele foregår online, har I mulighed for at være fleksible. Det kan både være hvordan I vil interagere med kursisterne, hvilke gæstetalere I inviterer ind - måske I drømmer om en ekspert fra udlandet? 

  • Nemmere at måle feedback

Det er nemt at indsamle feedback fra deltagerne, som kan bruges fremadrettet, ligesom det er lettere at indsamle data fra et virtuelt event, da I har mulighed for at følge med i alle besøgendes brug af platformen. 

  • Nemmere at følge op

Fasthold de besøgendes interesse langt nemmere med et virtuelt event. Her får I et større overblik over deltagerne, som kan bruges til opfølgningen efterfølgende.

Fremtidens virtuelle arrangementer

Som vist ovenfor, er der masser af fordele, når det kommer til virtual fairs og events. De største faktorer, der helt sikkert har fået flest til at kigge i den virtuelle retning er usikkerhed: Hvornår og hvordan bliver det muligt at gennemføre traditionelle arrangementer som åbent hus, messer og besøgsdage på skolerne? Flere skoler frygter - med god grund - at investere både tid og ressourcer i fysiske events, som må aflyses. 

COVID-19 har fået os allesammen til at gentænke vores arbejde og traditioner - kan det gøres på en anden måde?

Hos Educations Media Group, mener vi, at det kan det sagtens. Vi tror på, at virtuelle events og arrangementer har en lys fremtid i møde. Hvorfor vi også har skabt vores egen platform, som skoler og uddannelsesudbydere kan bruge i markedsføringen af deres uddannelser og kurser.

Vi har opbygget en 3D platform i samarbejde med Lansera, hvor det er muligt at holde online messe. Noget der allerede nu har vist gode resultater i EMG-regi, med en conversion rate på op til 62%. Det viser os altså, at brugerne er sultne på uddannelse, og klar til at konvertere. 

På vores platform, er det både muligt at læse om uddannelserne, komme i kontakt med skolerne via chat, høre oplæg der enten er pre-recorded eller live. Samtidig er det en fantastisk mulighed for at branding af virksomheden da logo og billeder er en stor del af de områder, uddannelserne har på platformen. Lidt ligesom hvis det var en offline uddannelsesmesse. 

Er du interesseret i at høre mere om dette? Så kontakt os her

* Billedet øverst er af hele området, hvor vi afholder vores digitale messer, billedet herunder, er de båse, som brugerne har mulighed for at interagere med, hvis de har en interesse i uddannelsen. 

Virtuelt event

 

Vil du vide mere?

Tag kontakt til os, hvis du har interesse i vores virtuelle events, eller bare vil høre mere om mulighederne hos os.