Top 3 inbound marketing tips

 

Inbound marketing er den måde langt de fleste organisationer og virksomheder kommunikere med deres kunder på i dag.

Som udgangspunkt er det yderst holistisk og datadreven måde at føre markedsføring, da der arbejdes med at drage interessenter til organisationen via tilpasset indhold. Det endegyldige mål er selvfølgelig at gøre interessenter til loyale kunder.

Måden at gøre det på er ved at skabe engagerende indhold i form af brugbare tips, services og thought leadership. Derfor har vi herunder samlet tre top inbound marketing tips, så også I kan komme i gang.

 

Skab indhold, der konverterer

Som uddannelses- og kursusudbydere lægger I inde med store mængder af enormt relevant og unikt indhold, som I bestemt bør udnytte til jeres fordel.

Det kan være alt lige fra arbejdssheets, tests til ekspertartikler forfattet af jeres undervisere samt onlineundervisning. Fælles for det alt sammen er, at det være med til at fange de uddannelsessøgende, der befinder sig i awareness- eller decision-fasen af deres købsrejse. Sagt anderledes, så kan jeres differentierede og unikke indhold være med gøre jer som udbyder rigtig interessant for dem, når de står over for at skulle træffe en beslutning.

 

Plej jeres kunder med brugbart content

I kan gøre jeres leads til loyale kunder på et utal af måder. Inden for uddannelsesindustrien virker det såkaldte lesson-based nurturing i særdeleshed godt. Denne form for interessearbejde går i alt sin enkelthed ud på at give interesserede leads mulighed for at få adgang til mundrette stykker af content.

Det kan f.eks. være en serie af e-mails, blog posts eller video content, der kan afhælpe et specifikt problem.

Som nævnt ovenfor ligger i jo heldigvis inde med en masse unik viden. Hvad end i er eksperter i kommunikation og kan levere fem blogpost omkring vigtigheden af den gode præsentation eller en in-house kursusudbyder, der kan hjælpe ledelsen til bedre at forstå vigtigheden af kompetenceudvikling, så har I altså mulighed for at pleje og hjælpe jeres interessenter med jeres unikke know-how.

 

Skab jeres tilstedeværelse på YouTube

Video content vinder mere og mere frem, og tilstedeværelse på en videoplatform som YouTube synes at være alfa omega. Det kan dog være svært at finde ud af, hvilken form for content, der virker for jer som uddannelses- og kursusudbydere. Derfor giver vi jer her et par tips til, hvordan I eventuelt kan komme i gang med video:

Én måde at komme i gang på kan være interviews med tidligere studerende og kursister. De kan fortælle om, hvad de har lært og hvordan de vil gøre brug af det, når de kommer tilbage i deres organisation.

I kan også interviewe nogle af jeres egne eksperter, der kan give tips til og viden om et eller andet inden for deres felt, ligesom I også kan lave nogle korte videoer, der showcaser jeres kurser.