Har du nogensinde hørt om 15- sekunders reglen?
Den refererer til den tid du har til at fange en besøgendes tid før de er på vej væk fra dit website.
Sagt anderledes har du altså ganske begrænset tid til at overbevise vedkommende om, at din uddannelse er den rigtige for dem.
Vi har derfor samlet vores bedste tips til, hvordan du hurtigst muligt formidler alle fordelene ved jer som uddannelsesudbyder til de potentielle kunder.
Læs med her og find ud af, hvordan du får flere til at klikke på lige netop dit kursus!
Sådan opretter du en god profil (tjekliste):
Opdaterede datoer og korrekt prissætning
Giv endelig jeres besøgende en opdaterede oversigt over, hvornår jeres uddannelse udbydes i fremtiden. Husk løbende at få opdateret datoer og uddannelser inde i kundelogin så det stemmer overens med indholdet på jeres side! Datoerne gør at det nemmere for de besøgende, at afgøre om jeres muligheder stadig er relevant for dem.
Tiltalende billeder
Du må endelig ikke underkende, hvad et lækkert og velvalgt billede kan gøre for din profil.
Hos os tillader vi, at du har et billede i toppen af din profil. Du bør derfor sørge for, at vælge dét med omhu. Tænk på, at det skal indkapsle alt, hvad du står for som brand. Husk på, at et billede siger mere end 1000 ord. Billeder er også med til at give kursisten en idé om atmosfæren, lokalerne og undervisningsformen, hvilken kan være afgørende ift. om du bliver valgt som kursussted eller ej.
Engagerende video
Video er et fantastisk redskab til at få din profil til at skille sig ud fra mængden. Ligesom evalueringer kan videoformattet nemlig bidrage til, at give de besøgende en autentisk fornemmelse af, hvem du er som uddannelsesudbyder.
Samtidig tillader en video dig at kommunikere på en overbevisende måde til en potentiel kursist eller studerende, hvor du har en særlig god mulighed for, at overbevise dem om, at du er det rigtige valg for dem.
Klar og konsistent kommunikation
Det, der i særdeleshed er med til at gøre din profil indbydende er både visuel og skriftlig konsistens. Din profil behøver således ikke være særlig tekst tung, så længe, at det tekst, der nu engang er gennemarbejdet, relevant og klart.
En god måde at sikre det på er ved at bruge punktform. På den måde får dine besøgende hurtigt dannet sig et overblik over, hvilken information, der er vigtigt i forhold til hvorfor de bør vælge jer.
Evalueringer
Evalueringer er noget af dét, der for alvor får besøgende til at konvertere. Kurser med evalueringer klarer sig markant bedre end dem uden. (De får et 25% boost af vores søgemaskine i resultaterne, ift kurser uden evalueringer)
Evalueringer gør det nemlig muligt for besøgende at se tidligere kursisters meninger og oplevelser. På den måde kan de forhåbentlig få en bedre indikation af om uddannelsen er noget for dem.
Hvis du vil høre mere om, hvordan du får evalueringer på din profil, så kontakt endelig din account manager. Så sørger vi for, at du får en profil, der skiller sig ud fra mængden.
USP’er - Unikke salgspunketer ved jeres virksomhed.
Her har I mulighed for at give jeres besøgende 3 hurtig grunde til hvorfor de skal vælge jeres kursus og jer som kursusafholder. Skriv endelig til os, og vi kan finde nogle ikoner der passer til jeres udtalelser.
Up-to-date information
Sørg for, at al information på din profil er opdateret og retvisende. Det modsatte kan nemlig være årsagen til at besøgende hopper væk igen. Sørg for at kommunikere dét du kan levere og praktiske informationer såsom priser, rabatter, datoer og lokationer.
Følg ovenstående råd og få en profil, der engagerer potentielle deltagere/studerende og dermed performer bedre.