Mystery Shopper resultater 2020

 

I begyndelsen af november afholdte vi en Mystery Shopper øvelse her på finduddannelse.dk. Det gjorde vi for at teste vores system og for at give jer - vores udbydere/skoler - en bedre forståelse for, hvordan vores system fungerer med forespørgsler. I praksis sendte vi en forespørgsel ud til tilfældige kurser, ligesom en almindelig bruger ville. Herefter tikkede responserne ind, og vi noterede jeres responstider og kommunikationskanal.

En lærerig øvelse:

Vi er konstant i udvikling og bestræber os på at give den bedste oplevelse for både vores brugere og vores udbydere. Derfor har hensigten med denne øvelse været at forbedre oplevelsen for både besøgende på siden, men samtidig gøre udbydere opmærksom på, de måder vores brugere benytter sig af platformen på, og hvad de forventer af den.

Vi vil skabe den bedste brugeroplevelse

Hos finduddannelse.dk tror vi på, at de bedste uddannelsesudbydere tager sig tid til at række personligt ud til potentielle kursister og chefer, der leder efter kompetenceudvikling til deres virksomhed. Vores brugerundersøgelser viser, at kursister værdsætter en hurtig responstid, og de fleste helst vil have svar samme dag, som de har lavet forespørgslen.

Brugerne sidder typisk og vil have information med det samme, så de kan tage en beslutning. (Brugere sender oftest flere forespørgsler ud til forskellige udbydere, så det gælder om at vende tilbage h.m. med en personlig mail eller opkald, så er der en stor chance for, at jeres kursus bliver valgt frem for en konkurrenternes).

Selve øvelsen:

For at teste vores system og for at give jer, vores udbydere, en bedre forståelse for hvordan vores system fungerer, så sendte vi en test-forespørgsel ud til alle. Vi valgte tilfældige kurser, og sendte et spørgsmål gennem henvendelsesformularen på samme måde som vores almene bruger benytter siden. Herefter tikkede responserne ind og vi noterede jeres responstider og kommunikationskanal.

Hvad forventer vores besøgende?
Vi foretog en brugerundersøgelse på vores side omkring, hvor hurtig de besøgende vil kontaktes, for at give lidt indsigt i vores besøgendes forventninger.

Hvilke udbydere er mest opmærksomme på deres forespørgsler?

Der var 3 udbydere der alle kom ind på en 9. plads, så det er reelt en Top 11 liste vi præsenterer! Alle udbydere var gode til at række ud personligt via enten telefon eller mail til potentielle kursister/kunder. Her er de udbydere der udmærkede sig bedst i alfabetisk rækkefølge:

Detajlerne:

  • 125 kunder blev kontaktet
  • Alle henvendelser blev sendt om morgenen eller ved frokosttid, for at give alle en chance for at kunne vende tilbage
  • Alle udbyderer modtog en henvendelse på et af deres kurser, der indholdte et telefonnummer og e-mail, hvor de blev spurgt ind til det pågældende kursus
  • Auto-svar mails blev ikke regnet med i svarene. Efterfølgende opkald og e-mails blev noteret som et respons.

Vi vil gerne sige tak til alle vores udbydere for at tage så godt imod øvelsen. Vi værdsætter jer som kunder og stræber efter at forbedre os hele tiden.