Mystery Shopper 2023

 

I slutningen af januar til og med starten af februar afholdte vi en Mystery Shopper øvelse her på finduddannelse.dk. Det gjorde vi for at teste vores system og for at give jer - vores udbydere/skoler - en bedre forståelse for, hvordan vores system fungerer med forespørgsler.

I praksis sendte vi en forespørgsel ud til tilfældige kurser under et opdigtet navn for at skulle ligne en normal bruger. Herefter tikkede responserne ind, og vi noterede jeres responstider og kommunikationskanal. I undersøgelsen har vi vægtet responstid på mail og kald lige højt.

En lærerig øvelse:
Vi er konstant i udvikling og bestræber os på at give den bedste oplevelse for både vores brugere og vores udbydere. Derfor har hensigten med denne øvelse været at forbedre oplevelsen for både besøgende på siden, men samtidig gøre udbydere opmærksom på de måder, vores brugere benytter sig af platformen på, og hvad de forventer af den.

 

Vi vil skabe den bedste brugeroplevelse
Hos finduddannelse.dk tror vi på, at de bedste uddannelsesudbydere tager sig tid til at række personligt ud til potentielle kursister og chefer, der leder efter kompetenceudvikling til deres virksomhed. Vores brugerundersøgelser viser, at kursister værdsætter en hurtig responstid, og de fleste helst vil have svar indenfor 24 timer efter at de har lavet forespørgslen.

Brugerne sidder typisk og vil have information med det samme, så de kan tage en beslutning. (Brugere sender oftest flere forespørgsler ud til forskellige udbydere, så det gælder om at vende tilbage h.m. med en personlig mail eller opkald, så er der en stor chance for, at jeres kursus bliver valgt frem for en af konkurrenternes).

 

Selve øvelsen:
For at teste vores system og for at give jer, vores udbydere, en bedre forståelse for, hvordan vores system fungerer, så sendte vi en test-forespørgsel ud til alle. Vi valgte tilfældige kurser, og sendte et spørgsmål gennem henvendelsesformularen på samme måde som vores almene bruger benytter siden. Herefter tikkede responserne ind og vi noterede jeres responstider og kommunikationskanal. 

Ligesom de forrige år har de udbydere med en svartid indenfor 24 timer fået et badge på deres profiler som et visuelt symbol på deres fremragende kundekontakt.
Dette års badge ser således ud:

Ydermere har de udbydere, der har udmærket sig ved at være exceptionelt hurtige modtaget et top 10 badge som anerkendelse af en imponerende hurtig responstid.
Badget for top 10 ser i år således ud:

Hvad forventer vores besøgende?
Vi foretog en brugerundersøgelse på vores side omkring, hvor hurtigt de besøgende vil kontaktes forrige år for at give lidt indsigt i vores besøgendes forventninger. Dette fremkaldte disse resultater:

 

Hvilke udbydere er mest opmærksomme på deres forespørgsler?
I undersøgelsen var der hele 4 udbydere, der alle kom ind på en 9. plads, så det er reelt en Top 12 liste vi præsenterer i år! Alle udbydere var gode til at række ud personligt via enten telefon eller mail til potentielle kursister/kunder.

Her er de udbydere, der udmærkede sig bedst i alfabetisk rækkefølge:

Detaljerne:

  • 114 kunder blev kontaktet
  • Alle henvendelser blev sendt om morgenen eller ved frokosttid for at give alle en lige chance for at kunne vende tilbage
  • Alle udbydere modtog en henvendelse på et af deres kurser, der indholdt et telefonnummer og e-mail, hvor de blev gjort opmærksomme på, at den fiktive kunde var interesseret.
  • Auto-svar mails blev ikke regnet med i svarene. Efterfølgende opkald og e-mails blev noteret som et respons.

Vi vil gerne sige tak til alle vores udbydere for at tage så godt imod øvelsen. Vi værdsætter jer som kunder og stræber efter at forbedre os hele tiden.