2 trends, der vil dominere kompetenceudviklingen frem mod 2020

Trends

Den teknologiske udvikling og forandringen i de kompetencer, der efterspørges i dagens Danmark gør, at virksomheder og organisationer er på jagt efter de bedste muligheder for kompetenceudvikling.

Det stiller store krav til jer som kursus- og uddannelsesudbyder. For at klæde jer godt på frem mod 2020 har vi derfor sat fokus på 2 trends, der i særdeleshed vil komme til at dominere kompetenceudviklingsbranchen. 

1. Virksomhedstilpassede kurser gør comeback

Vi ser en klar tendens til, at danske virksomheder og organisationer i langt højere grad vil have virksomheds- og individtilpassede kurser end tidligere.

Den høje efterspørgsel skyldes muligheden for at tilrettelægge pensum, så alle får det største take-away, mens det samtidig bliver muligt at tilpasse det til organisations overordnede målsætning.

Standardiserede kurser og uddannelser har bestemt sine fordele, men I kan - som kursus- og uddannelsesudbydere - med fordel gøre en dyd ud af at imødekomme ønskerne og kravene om personaliseret undervisning. Det vil være dét, der sikrer jeres fremtidige succes.

Når I indgår i et samarbejde med en virksomhed, så sørg for at få udviklet en undervisningsplan, der understøtter deres behov. På den måde er I med til at sikre dem succes, mens I gør jeres for, at flere ser mulighederne med jer og dermed booker jer som deres go-to kursus- og uddannelsesudbyder.

2. Teknologien understøtter fremtidens kompetenceudvikling

Henover det forgangne år har vi set, hvordan teknologien har vundet indpas indenfor kompetenceudviklingsbranchen. Den udvikling skyldes kursisternes efterspørgsel på undervisning, der kan gennemføres på de digitale platforme de ellers benytter i deres hverdag.

Det betyder også, at I med fordel kan begynde at udbyde e-learning-kurser. Det er nemlig en undervisningsform, der efterspørges i stor stil, hvorfor det vil være med til at sikre, at I er relevante for og up-do-date i forhold til, hvad kommende kursister forventer og efterspørger.