Til eller fravalget af en uddannelse er en stor beslutning i personers liv. Af denne årsag vil dine kommende deltagere højst sandsynligvis have læst omhyggeligt op og nøje overvejet de forskellige uddannelsesmuligheder før de beslutter sig for, at sende deres ansøgning/ henvendelse ud. For at lykkes med din rekruttering er det essentielt at du tilpasser dig disse 5 tips for, at optimere sandsynligheden for at det er netop din uddannelse målgruppen vælger.
Konverterings-orienteret indhold
Mange industrier vil savle over de unikke materialer, træningsøvelser og det indhold I har til rådighed som uddannelsesudbyder. Udnyt dette til fulde ved at kreere offentligt tilgængeligt indhold der omfatter arbejdsark, øvelsesopgaver, ekspertinterviews og artikler skrevet af underviserne samt et udsnit af jeres online kurser til, at fange de potentielle køberes opmærksomhed. Del dette indhold online på jeres egen hjemmeside samt hjemmesider i samarbejder med for at optimere jeres online indhold. Heraf vil i opleve, at mange besøgende vil blive tiltrukket til jeres hjemmeside for, at få indsigt i den ekspertviden i ligger inde med.
Fængende content vil især vise sig at være en kæmpe fordel når det kommer til, at tiltrække interesse i erkendelses- og overvejelsesfasen af kunde/købsrejsen for de uddannelsessøgende. Fanger man de uddannelsessøgendes opmærksomhed hurtigt i processen har man som kursusudbyder sikret sig et forspring foran andre kursusudbyder når de interesserede er klar til at vælge uddannelse.
For at fastholde de uddannelsessøgendes interesse er det en god ide at gate indhold for at konvertere besøgende til medlemmer. Bliv deres go-to ekspert indenfor en eller flere områder ved løbende at sende indhold/content der fanger medlemmernes interesse. Heraf tillader det salg, at tage kontakt til potentielle nye kunder på et mere relevant tidspunkt i beslutningsprocessen med større konvertings-sandsynlighed.
Det er aldrig for sent at fokusere på ens database og skille sig ud ved, at tilbyde nøje udvalgt gated indhold der adskiller dig fra dine konkurrenter. Fokuser på at få din database af potentielle kunder til at vokse ved at tilbyde eksempler på hvad du/i kan gennem markedsføring aktiviteter, så vil antallet af leads og deltagere automatisk stige løbende.
Ønsker du mere viden eller hjælp til at tiltrække flere uddannelsessøgende så tøv endelig ikke med at trykke her!
https://udbyder.finduddannelse.dk/kontakt-os
Oplys om karrieremuligheder
Informer om hvilke karriereveje uddannelsen kan føre til. Er det en bred uddannelse, der kan føre til mange forskellige erhverv? Giv eksempler og fortæl om, hvordan arbejdsmarkedet ser ud for deltagerne der består forløbet for de et diplom, et bevis, kørekort etc.
Den mest hyppige årsag til at tage en uddannelse er større jobmuligheder. Desværre viser undersøgelser, at mange uddannelsessøgende har svært ved at blive klogere på hvilken karriere der er en mulighed at få et ben indenfor efter uddannelsen. Lav med fordel en guide med karrieremuligheder da dette er den største årsag til, at personer efteruddanner sig.
Læs blandt andet denne artikel der giver indsigt i hvem der søger efteruddannelse i 2022 samt hvordan du forbedrer dine kursusbeskrivelser.
Gode muligheder for fjernundervisning
Er det muligt at læse dine uddannelser på afstand? Der er i høj grad en stigende efterspørgsel på online/fjernundervisning! Størstedelen af personer der lige nu søger uddannelse er interesserede i, at studere på afstand. For mange uddannelsessøgende er det endda en afgørende faktor i valget af uddannelse. Mulighed for at kunne kombinere studie med familie, arbejde eller andet er en attraktiv fordel som mange kursister foretrækker.
Til fjernundervisning udvides målgruppen, og man kan kigge uden for normal rækkevidde og sågar målgruppe for, at tiltrække flere deltagere. Det kan for eksempel være dem, der bor i en anden region og derfor skal have undervisning på afstand for, at få hverdagen til at hænge sammen. Det kan derfor betale sig at tilpasse sine kurser til en mulighed for fjernundervisning da man heraf vil tiltrække flere deltagere.
Læs mere her om hvordan du skaber et succesfuldt online undervisningsforløb her:
Succesfuld Online Undervisning
Sørg for, at du kan findes online
Din målgruppe kan lide at lave online research. Udarbejd en plan for at holde din hjemmeside og andet indhold opdateret for, at sikre at du har en digital tilstedeværelse. Dette gælder både på din egen og alt andet indhold som eksempelvis på de sociale medier. Sørg for at have en SEO-strategi, så du findes på diverse søgemaskiner og er let tilgængelig og synlig på sidder som finduddannelse.dk hvor målgruppen aktivt søger. Da målgruppen laver en hel del online research før det endelige valg træffes er det altafgørende at have en stærk online tilstedeværelse.
Her kan du læse om 7 tips til seo optimering som uddannelsesudbyder:
Lad dine tidligere deltagere blive hørt
Dine kommende deltagere foretrækker nok at finde information på egen hånd, men det betyder ikke, at de ikke er opmærksomme på andres meninger – tværtimod! Otte ud af ti kommende uddannelsessøgende tager højde for anmeldelser skrevet af folk, der allerede går eller har gennemført uddannelsen. Lad dine tidligere elever fortælle dig om deres oplevelser med dig, det øger din troværdighed og får dine fremtidige elever til at føle sig mere trygge ved at træffe en beslutning. Evalueringer føre til højere konverteringsgrad, så undlad ikke at lade dine tidligere elever blive hørt!
Læs mere om hvordan du indsamler evaluering her:
Hør om hvordan vi kan hjælpe jer med at tage rekrutteringsprocessen til nye højder!! Book et uforpligtende møde her: