Sådan laver du et banner på finduddannelse.dk!

 

 

Banner typer

På finduddannelse.dk har vi flere former for banner typer der kan hjælpe med at give et boost til jeres kurser. I denne artikel for du et overblik over de forskellige muligheder vores hjemmeside råder over samt hvordan i får skabt de bedste resultater via disse muligheder.

Side-banner

Da sidebanneret ikke er specielt store anbefaler vi, at bruge så lidt tekst som muligt, men stadig være klar over, hvad du tilbyder. Stikord er hermed den optimale fremgangsmåde hvis i vil lave et iøjnefaldende banner. 

Eksempelvis en overskrift med uddannelsens navn sammen med en kort, inspirerende tekst om, hvad kursisten får ud af at tage uddannelsen. Dette er for at tiltrække fremtidige kursiter til, at klikke på annoncen. Husk også, at teksten skal være stor nok til at kunne læses uhindret. Vi hos finduddannelse.dk har en række af specialister som selvfølgelig sidder klar til at hjælpe både med det grafiske og tekstmæssige indhold. 

Det øverste banner er derimod større og giver dig mere plads til tekst. Du kan for eksempel fremhæve flere kurser eller være mere informativ. Vi vil dog stadig anbefale, at du ikke fylder annoncen med for meget tekst, for eventuelle kommende elever skal have en grund til at klikke på annoncen for at læse mere.

Eksempler på sidebanner:

 

 

Topbanner

Den mest synlige bannertype gennem studentum.dk figurerer som navnet antyder, at banneret er placeret i toppen af vores side. Top-banneret er derfor også det første de besøgende får øje på når de er inde på studentum.dk under jeres uddannelses kategori.  Banneret bookes for 14 dage af gangen og er en effektiv måde til at booste jeres rekrutteringsprocess. Dem der vil blive præsenteret for banneret er udelukkende besøgende med en konkret interesse inden for jeres uddannelseskategori. 

Eksempel på topbanner:

 

 

Bemærk. husk på, at topbanneret udgives i 3 formater, til desktop, tablet og mobil. Det betyder, at mobilversionen er meget mindre end desktop versionen og kræver mindre tekst, men i en større størrelse, så besøgende på siden kan læse, hvad der står.

Hvordan vælger man billeder?

Du kan enten vælge et billede, hvor du tilføjer tekst og logo, men du kan også bruge flere "sider" på annoncen, hvor du også kan vælge flere billeder.

Det vigtigste at overveje, når du vælger billeder, er, at de skal være relevante for det, du ønsker at formidle. Hvis du annoncerer for en sygeplejerskeuddannelse, er et billede af en, der arbejder i sygeplejen, naturligvis særligt godt. Det kan anbefales at vælge billeder af personer da vi ved, at det fungerer bedst med billeder af mennesker. Folk bliver draget af andre mennesker og er mere tilbøjelige til at kunne spejle sig selv i en uddannelse hvis de bliver præsenteret for et billede af mennesker. 

Et plus ville være, hvis du har billeder fra din skole, måske i et klasseværelse under en lektion, i stedet for at forsøge at finde et generisk billede på billedbanker. Men hvis dette er tilfældet, hjælper vi dig gerne!

Statisk eller animeret - hvad fungerer bedst for dig?

Test, test, test! Det er vores bedste tip. Send gerne både en statisk version af dit banner sammen med en animeret udgave. Vi er altid positive og sidder klar til at teste for at se, hvad der fungerer bedst for dig og din skole. Det kan eksempelvis være en sammenligning af en "Læs mere"-knap der blinker lidt i den animerede version eller at billederne kommer i en løkke. Vi nemt se, hvad der gav de bedste resultater! Samtidig har vi også mange års erfaringer med banner og kan derfor allerede inden annonceringen sættes i verdenen komme med råd og anbefalinger til hvordan man igennem banneret opnå den ønskede succes. 

Materialeproduktion – har du brug for hjælp til at sammensætte din annonce?

Nogle gange er der brug for lidt hjælp, måske har du ikke ressourcerne eller værktøjerne til at sammensætte en visuelt tiltalende annonce? Eller kan du ikke finde tid til at oprette annoncen? Tal med os så hjælper vi dig gerne!

Materiale deadline - hvornår skal du indsende og hvorfor?

Deadline for indsendelse af dit materiale til ? Du bør senest sene materialet ind til os den 22 måneden før banneret bookes. Dette er for at sikrer os, at vi kan offentliggøre din annonce i god tid med plads til ændringer, hvis det ønskes.

Vær endelig enkel og konkret, tænk over det budskab du ønsker at formidle i annoncen. Og tøv ikke med at spørge os, hvis du har spørgsmål!

Vil du høre mere om dine muligheder for at forbedre din rekruttering? Book et møde her og høre mere om hvad vi kan gøre for dig/jer!

Book et møde!