Mystery Shopper resultater 2021/2022

 

I begyndelsen af november afholdte vi vores Mystery Shopper øvelse her på finduddannelse.dk. Det gjorde vi for at teste vores system og for at give jer - vores udbydere/skoler - en bedre forståelse for, hvordan vores system fungerer med forespørgsler.

I praksis
sendte vi en forespørgsel ud til tilfældige kurser, ligesom en almindelig bruger ville. Herefter tikkede svarene ind, og vi noterede jeres responstider samt kommunikationskanal.

En lærerig øvelse:

Vi er konstant i udvikling og bestræber os på at give den bedste oplevelse til både vores brugere og vores udbydere. Derfor har hensigten med denne øvelse været at forbedre oplevelsen for både besøgende på siden, men samtidig gøre udbydere opmærksom på de måder vores brugere benytter sig af platformen på, og hvad de forventer af den.

 

Vi vil skabe den bedste brugeroplevelse

Hos finduddannelse.dk tror vi på, at de bedste uddannelsesudbydere tager sig tid til at række personligt ud til potentielle kursister og chefer, der leder efter kompetenceudvikling til deres virksomhed. Vores brugerundersøgelser viser, at kursister værdsætter en hurtig responstid, og de fleste vil helst have svar samme dag, som de har lavet forespørgslen.

Brugerne sidder typisk og vil have information med det samme, så de kan tage en beslutning. (Brugere sender oftest flere forespørgsler ud til forskellige udbydere, så det gælder om at vende tilbage hurtigst muligt med en personlig mail eller et opkald. Så er der en stor chance for, at jeres kursus bliver valgt frem for en konkurrenternes).

 

Selve øvelsen:

For at teste vores system og for at give jer, vores udbydere, en bedre forståelse for, hvordan vores system fungerer, så sendte vi en test-forespørgsel ud til alle. Vi valgte tilfældige kurser, og sendte et spørgsmål gennem henvendelsesformularen, præcis på samme måde som vores almene bruger benytter siden. Herefter tikkede det ind med svar, og vi noterede jeres responstider og kommunikationskanal.

 

Mystery Shopper- Resultater

 

Hvad forventer vores besøgende?

Vi foretog en brugerundersøgelse på vores side omkring, hvor hurtigt de besøgende vil kontaktes, for at give lidt indsigt i vores besøgendes forventninger.

forventninger-besøgende-fu

 

Top 10: Hvilke udbydere er mest opmærksomme på deres forespørgsler?

Da I udbydere simpelthen allesammen er så gode, kunne vi ikke holde os til en Top 10. Derfor er det faktisk en Top 11 liste vi præsenterer! Alle udbydere var gode til at række ud personligt via enten telefon eller mail til potentielle kursister/kunder. Her er de udbydere, der udmærkede sig bedst. Udbyderne er her præsenteret i alfabetisk rækkefølge:

 

 


Detajlerne:

  • 118 kunder blev kontaktet
  • Alle henvendelser blev sendt om morgenen eller ved frokosttid, for at give alle en chance for at kunne vende tilbage
  • Alle udbydere modtog en anmodning om information på et af deres kurser samt et telefon nummer og e-mail, hvor de blev bedt om at tage kontakt for at få give mere information
  • Auto-svar mails blev ikke regnet med i svarene. Efterfølgende opkald og e-mails blev noteret som et respons.
  • Alle udbydere, der har besvaret vores Mystery Shopper henvendelse inden for en time, bliver belønnet med et badge, der anerkender deres "Fremragende Kundekontakt".

Vi vil gerne sige tak til alle vores udbydere for at tage så godt imod øvelsen. Vi værdsætter jer som kunder og stræber efter at forbedre os hele tiden.