Nu er det igen tid til at de kommende kursister begynder at søge ind på uddannelser i højere grad. Dette betyder, at man som udbyder bør opdatere sine sin hjemmeside samt sine kursus-sider gennem finduddannelse.dk. Det er et optimalt tidspunkt at forbedre og forberede jer på, at jeres målgruppe intensivere deres søgning.
I denne artikel har vi lavet en kort liste over 5 ting der bør gennemgås før de nye potentielle kunder starter deres søgningsprocess.
1. Gennemgå dit kursusudbud – er der et kursus, der mangler?
Sørg for, at alle kurser, du tilbyder befinder sig på finduddannelse.dk i tide til, at brugerne kan begynde at søge. Hvis du har nye kurser, som endnu ikke er offentliggjort på finduddannelse.dk, er det på høje tid at lægge dem op nu. Er der noget indhold der ikke er opdateret som eksempelvis hvor kurset afholdes, så ret det på jeres egne sider samt skriv til vores konsulenter og få det rettet på jeres kursus-side.
I kan gennem finduddannelse.dk selv rette indholdet her: Kunde Login
Eller kontakte vores konsulenter her: Kontakt Os
2. Opdater indholdet af jeres kurser
Gå ikke glip af potentielle deltagere, fordi du gik glip af at opdatere oplysningerne på dine eksisterende kurser. Sørg for at få det gjort, så snart du har sat datoen for kursus start. Du bør gennemgå dette, når du opdaterer indholdet af dine allerede offentliggjorte kurser:
- At kurserne har den rigtige pris
- At kurserne har den rigtige startdato
- At de steder kurserne udbydes på er listet og viser om der er mulighed for fjernundervisning
- At billeder er aktuelle og i det rigtige format
Opdater dine kurser løbende sæt eventuelt nogle enkelte dage ind i kalender til at tjekke at indholdet på jeres kursus-sider stemmer overens og er opdateret. Ydermere anbefaler vi hos finduddannelse.dk, at man løbende har fokus på at optimere indholdet. Selvom alt information stemmer overens er der altid plads til at lave forbedringer der i sidste ende resultere i en optimeret konverterings rate.
3. Tilpas dit mobilindhold
Omrking 68 % af de besøgende gennem finduddannelse.dk besøger hjemmesiden via deres telefon. Undersøgelser viser at omkring 60% i gennemsnit besøger uddannelsessider via deres mobil. Det er derfor vigtigt at tilpasse indholdet til dem der søger kurser på deres mobiltelefon. På mobilskærmen opleves teksten længere, end den gør på en computer. Sørg for at holde oplysningerne korte og præcise. Tjek gerne op på om jeres indhold lever op til følgende tjekliste:
- Undgå lange tekstmasser
- Undgå store bogstaver og fed, det gør det svært at læse
- Lys teksten op med et eller to billeder og punktopstilling
4. Opdater dine autosvar
Et af de nemmeste trin til at opbygge tillid til en potentiel deltager er ved, at kreerer en personificering af autosvaret. Forskning viser, at personalisering af e-mails øger tilliden til afsenderen og øger sandsynligheden for et fremtidigt køb. Ved at bruge navnet på den interesserede og navnet på det kursus, personen er interesseret i, kan du starte et mere personligt forhold. Du viser på den måde, at du ser personen, hvilket bidrager til øget tillid til dig som kursusarrangør.
Som kursusudbyder bør i altid følge op på et lead der ikke har svaret endnu en ekstra gang, men vent et par dage, da man ellers virker for ihærdige og kan skræmme den interesserede væk.
Bliv klogere på hvorfor kursister til eller fravælger uddannelser her:
5. Sørg for, at alle henvendelser ender hos den rigtige kontaktperson
Jo bedre du er til at følge op på dine leads/ henvendelser, des flere personer kan du konvertere til kursister. Sørg derfor for, at det er den rette person, der modtager alle henvendelser. Eventuelt gennemgå hvilke metode der historisk set har ført til flest konverteringer og læg derefter en strategi for hvordan man fremadrettet bør og skal kommunikere med de kommende leads.
Har du spørgsmål til hvordan vores hjemmeside fungere? Her finder du svar på de hyppigst stillede spørgsmål:
🚀 Ekstra tips til dig, der vil øge din relevans
Nogle solide tips til, hvordan du kan forbedre dit indhold på finduddannelse.dk, så det matcher brugernes søgninger og øger kvaliteten af din markedsføring.
- Brug en tydelig titel, der beskriver kurset og indholdet.
- Brug 1-2 relevante søgeord pr. kursus.
- Brug nøgleord i beskrivelsen og i titlen. Men husk at skrive til brugerne i første omgang fokuser på SEO arbejde som det sekundære da bruger relevans er det essentielle i forhold til at få konverteret besøgende til leads/henvendelser.
- Sørg for, at din præsentation er både informativ og inspirerende.
- Lys teksten op med et billede.
- Bed tidligere deltagere om at gennemgå kurset og lav evalueringer. Dette har en meget stor effekt på hvordan de besøgende opfatter din/jeres kursus-side. (Guide til evalueringer!).
Afsluttende bemærkning:
Ønsker i yderligere tips og tricks til hvordan man kan optimere jeres indhold til de kommende kursister eller anden viden så tøv endelig ikke med, at kontakte os her: