Har du en marketingstrategi, der tiltrækker ens vis mængde besøgende til dit site hver måned? Og sørger du for at optimere site, så det er gearet til endnu mere trafik og bedre placering på Google?
Med et website, et kursusudbud må du endelig ikke gå på kompromis med opbyggelsen af din kundebase. Brug derfor disse tre strategier til at opgradere din nuværende marketingstrategi, så du kan tiltrække flere kursister i 2020.
Alle er online i dag, og derfor skal du også betragte dit website som dit allervigtigste markedsføringsredskab. Det er nemlig her, du fortæller potentielle kursister, hvorfor du er den helt rigtige til at hjælpe dem i forhold til deres behov.
For at klæde dem rigtigt på til at træffe den beslutning, må du sørge for, at de nemt kan få den information de har brug for, når de navigerer rundt på dit site.
Se om dit website møder kravene til den gode brugeroplevelse herunder.
Er dit content relevant og nemt at forstå?
Sørg for, at din mission, vision og værdier er nemt tilgængelige for dine besøgende. I dag vælger kursister typisk efteruddannelse udfra, hvornår de har den rette mavefornemmelse. De søger altså den personlige forbindelse og en forståelse af, hvorfor du netop har kastet dig over det, du nu engang laver. Vær derfor ikke bange for at give noget af dig selv og fortæl om dit why.
Du må samtidig også sørge for, at dine kursusbeskrivelser er skrevet i et let tilgængeligt sprog. Det skal være nemt for den enkelte at finde ud af, hvad man lærer på dit kursus eller uddannelse, og ikke mindst hvordan man implementerer det i prakis efterfølgende.
Har du klare call-to-action funktioner?
Du må endelig hjælpe dine besøgende med nemt at kunne navigere rundt på dit site. Det gør du især godt, når du har tydelige call-to-actions-funktioner gennemgående rundt på sitet.
Sørg hele tiden for at være et skridt foran dine besøgende, og lad dem endelig vide, at de nemt kan komme i kontakt med dig via en kontaktformular eller andet.
Har du engagerende billede- og videomateriale?
Du må endelig ikke underkende værdien af et godt og fængende billede. Det velvalgte billede- og videomateriale er ofte den bedste vej til at give dine besøgende en direkte og personaliseret fornemmelse af, hvem du er - både som person, men også som kursus- eller uddannelsesvirksomhed.
Anvend derfor billeder af dig og dine omgivelser. Det virker meget mere troværdigt end når du bruger stock photos og er med til at skabe en relation allerede fra begyndelsen. Det samme gør sig gældende for dit videomateriale; optræd endelig selv i dine videoer og film virkelighedstro begivenheder. Lad dine besøgende få den unikke og autentiske oplevelse af, hvem du er.
Søgemaskineoptimering er alfa omega når det kommer til at trække trafik ind på dit website. Qua det faktum, at alt og alle i dag er online, er det nemlig ikke en mulighed bare at læne sig tilbage og vente på, du bliver fundet.
Du må tværtom lave nogle helt klare SEO-tiltag, som gør, at potentielle besøgende vælger dig fremfor nogle af dine konkurrenter.
Brug meta-titler og -beskrivelser
Det er vigtigt, at alle dine site pages har retvisende og engagerende meta-titler og -beskrivelser. Det er nemlig her, at besøgeren rigtig kan få en fornemmelse af, hvad din side indeholder.
De gode beskrivelser gør, at du ranker godt på Google, mens det også giver potentielle besøgende incitament for at klikke sig videre ind på din side. De gode metatitel er mellem 50 og 60 tegn, mens den gode metabeskrivelse holder sig mellem 120 og 150 tegn.
Start en blog
Det at have en blog kan gavne dit website på mange måder.
For det første giver det dig mulighed for at connecte med dit kernepublikum på en helt anden måde. Gennem content kan du nudge dine potentielle kursister gennem deres købsrejse ved at skabe engagerende content omkring dit produkt.
Som det andet så kigger Google på helheden af dit website, når de afgør, hvor godt du skal rangere. Jo bedre dit content er, jo bedere vil du blive placeret.
Samtidig vil en blog gøre, at du kontinuerligt tilføjer nyt materiale til dit website. Det er også med til, at Google har nemmere ved at afgøre jeres relevans.
Brug linkbuilding aktivt
Google vurderer samtidig dit websites relevans ud fra, hvor man andre websites, som linker til jer. Og det er netop også det, der gør, at det at blogge bestemt er noget du bestemt bør komme i gang.
Andre websites er nemlig meget mere tilbøjelige til at linke til sider, der bidrager med brugbar og unik information. Hvis du kan positionerere dig som en hub for specifikke ressourcer eller tanker, er der altså gode muligheder for, at andre anser dig som linkværdig.
Hvis ovenstående inbound marketing initiativer virker, så er det fantastisk. Ved bare at opdatere og optimere vil du da være i stand til at tiltrække nye besøgende hver uge.
Det skal dog ikke være nogle hemmelighed, at det kan tage tid at knække koden i forhold til at arbejde med marketing på den måde. Og det er her, at paid marketing kommer ind i billedet.
Herunder kan du læse om tre måder, hvorpå du kan eksponere dig for en masse potentielle kursister
Vær tilstede på en søgemaskine for uddannelse
Det er vigtigt, at du er tilstede på den rigtige platform for netop at kunne tiltrække de rette mennesker til dit produkt.
Derfor skal du selvfølgelig have en kursusprofil på finduddannelse.dk. Vi er nemlig specialister I at profilere dig overfor dit primære publikum.
Lyder det som noget for dig, så tøv endelig ikke med at tage kontakt til os i dag.
Investér i email-marketing
Det er nemlig en genial måde at skabe mere opmærksomhed omkring dig på en hurtig måde. Dog kun, hvis du sender dit content til et publikum, der faktisk står over for at ville videreuddanne sig.
Du bør derfor overveje at teame op med virksomheder, der har store databaser med netop disse typer mennesker. De vil nemlig kunne showcase din virksomhed for alle dem meget hurtigt.
Brug Google Ads
Når du bruger Google Ads får du rigtig god eksponering. Det er nemlig en platform, der muliggør, at du - mod betaling - optræder som reklame, når der søges på et bestemt keyword eller frase.
Det betyder, at du kan få dine kurser frem i søgeresultaterne, lige når folk er allermest købelystne.
Gør brug af ovenstående, så du får sammensat en marketingstrategi, der eksponerer dit indhold for de helt rigtige mennesker i 2020.